De ceva timp mi-am propus sa pregatesc o reteta care sa contina creveti si iata ca am reusit in sfarsit sa-mi duc planul la bun sfarsit. Sursa mea de inspiratie a fost Radu Popovici (reteteluiradu.ro) si totusi mi-a fost greu sa ma decid la care reteta sa ma opresc, cei provensali mi s-au parut cei mai potriviti ... mmm...creveti, rosii, usturoi, portocala ...suna bine. Rezultatul a fost absolut fantastic ...mi-au placut foarte mult.
In continuare va las in compania retetei ...

Ingrediente:
  • 1 lingura de ulei de masline extra virgin
  • 250 grame creveti black tiger (decorticati si prefierti)
  • 1 ceapa tocata
  • 2 fileuri ansoa, scurse si taiate bucatele
  • 1 ardei iute picant
  • 2 catei de usturoi pisati
  • 200 grame suc de rosii
  • 2 tulpini de telina
  • 60 ml fond de peste
  • 1 lingurita seminte de fenicul (eu nu am pus, nu am avut)
  • coaja rasa fin si sucul de la o jumatate de portocala 
  • 160 grame orez cu bobul lung
  • 1/2 lingurita firisoare de sofran
  • sare si piper
  • patrunjel (sau busuioc dupa cum spune Radu)

Creveti provensali

Se incinge uleiul într-o tigaie mare neaderentă, prevazută cu un capac ermetic. Se adauga ceapa, telina, ardeiul iute si usturoiul si se gătesc la foc mediu, amestecand ocazional, timp de 5 minute, sau pana cand vegetalele se fac moi, dar nu se rumenesc.
Se adauga rosiile, cu suc cu tot, fondul, semintele de fenicul, bucătelele de ansoa, coaja si sucul de portocala; se asezoneaza cu sare si piper. Se da în clocot, amestecand, apoi se micsoreaza flacara si se acopera pe jumătate tigaia. Se fierbe încet, timp de 12 minute.
Intre timp, se sfarama firisoarele de sofran. Se pune pe foc oala cu apa clocotita. Se adaugă orezul si sofranul, se sarează si se fierbe 10-12 minute, sau conform instructiunilor de pe ambalaj, pana se face fraged.
Se da sosul de rosii din nou în clocot. Se adauga crevetii, se acoperă ermetic tigaia si se gatesc, la foc mic, timp de 3-4 minute, sau pană ce sunt facuti. Nu se gatesc mai mult, caci se intaresc. Se adauga busuiocul tocat si se amesteca.
Se scurge orezul şi se împarte între 4 boluri. Se pun deasupra creveţii cu sosul de rosii. Se orneaza cu frunze de patrunjel sau busuioc si se servesc imediat.
Creveti provensali

De asemenea va semnalez un proiect pus la cale de Radu: carti digitale cu retete, primele din blogosfera culinara romaneasca. "Bucataria chinezeasca", "Bucataria indiana", "Ne jucam si mancam" si "Salate" se prezinta sub forma unor softulete, care se instaleaza pe calculator si cuprind retete explicate pas cu pas, alese astfel incat sa poata fi gatite cu ingrediente care sunt disponibile pe piata noastra (Radu ne da si alternative pentru anumite ingrediente). In plus gasim aici si o serie de descrieri si de un glosar termeni culinari specifici, explicati in detaliu. Personal, am ramas placut surprinsa de aceste carticele, chiar sunt interesante.
Mai multe informati despre achizitionarea acestor carti, gasiti accesand link-ul: http://condimenteweb.ro/shop.

Week-end placut si sa gatiti bine :)) !!!

0 Comentarii