Pentru mine sarmalutele au parfum de sarbatoare, le pregatim mai ales de Craciun sau la ocazii speciale. In mijlocul verii eu am poftit la sarmalute in foi de vita (desi nu sunt printre preferatele mele), asa ca nu am stat prea mult pe ganduri si am trecut la treaba.

Ingrediente:
  • 500 grame piept de curcan (de curte am folosit eu)
  • 2 cepe potrivite
  • 3 linguri de orez
  • 1 ou
  • fulgi de chili/boia ardei iute
  • cimbru
  • sare si piper
  • 30-40 frunzede vita de vie (unele se vor rupe)
  • 500 ml bors
Frunzele de vita de vie se spala bine si se pun la fiert. Se lasa 5 minute de cand apa a inceput sa clocoteasca, apoi se scurg de apa si se lasa sa se raceasca.
Carnea de curcan se toaca, se amesteca apoi cu cu orezul, ceapa tocata marunt, oul si se condimenteaza cu sare, piper, boia si cimbru. Eu am fiert orezul pe jumatate inainte de a-l amesteca in compozitia de carne.

Sarmalute in foi de vita

Luam cate o frunza de vita de vie, punem o gramajoara din compozitia de carne, ii dam o forma cilindrica si rulam. Inchidem marginile introducand capetele frunzelor in interior. Incercam sa facem sarmalutele de aceeasi dimensiune, pentru a fierbe in acelasi timp.
Sarmalute in foi de vita

Tapetam un vas cu frunze de vita si punem sarmalutele, iar la final acoperim tot cu frunze de vita. Turnam apa cat sa le acopere, adaugam acum 500 ml de bors (acest pont il stiu de la bunica mea) si fierbem timp de o ora si jumatate. Apoi introducem vasul la cuptor pentru 20 de minute. Servim cu smantana.
Pofta buna !!!

Sarmalute in foi de vita


0 Comentarii