Combinatia peste in crusta crocanta si piure cu mazare cu aroma de menta am descoperit-o in cartea "Gateste in 30 de minute ...". Sambata, inainte sa fac mucenicii, mi-am propus sa pregatesc la pranz peste, asa ca am rasfoit cateva carti si cea care mi-a atras atentia a fost cea a lui Jamie. 
 
Ingrediente:
  • 500 grame file de cod
  • 1 felie mare de paine prajita sau 2-3 mai mici
  • ulei de masline
  • 3 linguri otet balsamic
  • busuioc
  • 1 lamaie
  • cateva rosii uscate
  • 1 ardei chili
  • 2 catei de usturoi
  • 300 grame cartofi
  • 150 grame mazare congelata
  • 50 grame de unt
  • cateva frunze menta uscata 
  • sare si piper
  1. Cartofii se curata se coaja, se pun la fiert in apa cu sare impreuna cu mazarea.
  2. Pestele se pune intr-o tava, pe hartie de copt, se stropeste cu ulei de masline si se condimenteaza cu sare si piper. Se introduce tava la cuptor pentru 5-10 minute.
  3. Intre timp se pregateste crusta: intr-un robot se pun felia de paine prajita, 2-3 linguri ulei de masline, otet balsamic, usturoiul, busuiocul, rosiile uscate, jumatate de chili, zeama de lamaie, sare si piper. Se mixeaza pana se obtine un amestec faramicios.
  4. Se scoate pestele din cuptor si se pune pe suprafata acestuia amestecul obtinut mai devreme. Se introduce din nou tava in cuptor pentru inca 15 minute.

     5. Cand cartofii si mazarea au fiert, se adauga untul, se paseaza si se condimenteaza cu menta uscata, sare si piper dupa gust. Menta da o savoare aparte.
6. Pestele se serveste cu lamaie alaturi de garnitura de cartofi si mazare.


Pofta buna!

0 Comentarii