In ultimii ani pe lista bunatatilor de Craciun am trecut si casuta de turta dulce, insa din lipsa de timp mereu am renuntat la ea. Anul acesta a fost prima pe lista si bine am facut, pentru ca sunt multumita de rezultat. Sincera sa fiu a iesit mult mai bine decat m-am asteptat, neavand de fel rabdare si talent la decorare.
Pentru a mi usura munca, am impartit pregatirea casutei in trei zile: in prima am copt peretii si acoperisul, in cea de-a doua am asamblat-o, iar in ultima zi am decorat-o.

Ingrediente:
  • 500 grame faina alba
  • 150 grame unt
  • 150 grame miere
  • 2 lingurite scortisoara
  • 1 lingurita cuisoare macinate
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu alimentar
  •  2 oua
  • 250 grame zahar
  • pentru "lipici": 2 albusuri si 250 grame zahar pudra
  • bomboane si jeleuri pentru decor
  1. Intr-un vas se cerne faina, se presara bicarbonatul de sodiu, apoi se adauga ouale, untul la temperatura camerei, zaharul, mierea si condimentele. Toate ingredientele se omogenizeaza si se obtine un aluat omogen, care se pastreaza in frigider pentru 30 de minute.
  2. Intre timp desenam si decupam sabloanele de hartie/carton dupa care vom modela casuta. Atentie: hartia tinde sa se umezeasca, asadar este recomadat sa se foloseasca un carton. Mie mi-au iesit doua casute, iar din ce a ramas am mai format cateva stelute de turta dulce.
  3. Coace turta dulce pana cand devine rumena si imediat ce le-am scos din cuptor decupam marginile crescute in functie de sablonul initial.
  4. Din doua albusuri si 250 grame zahar pudra se obtine lipiciul necesar lipirii si decorarii.
  5. Asamblarea casutelor incepe cu peretii si fatada, in care se infig jumatati de scobitori, apoi se acopera cu lipici. Se lasa se se usuce si se monteaza acoperisul tot cu ajutorul scobitorilor si lipiciului. Casutele se lasa se usuce peste noapte si a doua zi se decoreaza.

Si iata si rezultatul:



0 Comentarii