Musacaua de cartofi imi place insa este foarte consistenta. Am incercat sa pregatesc o varianta mai usurica si zic eu ca am avut succes. Ingredientele minune au fost granulele de soia si o serie de condimente. Iata cum am procedat:

Ingrediente:
  • 10 cartofi de aceeasi marime
  • 500 grame carne de porc
  • 300 grame granule de soia
  • amestec legume uscate
  • 3 oua
  • 4 rosii
  • 2 cepe medii
  • 2 morcovi
  • 200 grame smantana
  • 100 grame cascaval
  • ulei si pesmet pentru tapetat
  • patrunjel
  • sare, piper, boia
Punem cartofii in coaja la fiert in apa cu sare. Separat fierbem 15 minute granulele de soia. Intre timp pregatim umplutura: calim ceapa (taiata cat mai marunt), la care adaugam morcovul si o lingura amestecul de legume uscate. Cand legumele sunt aurii punem carnea tocata, granulele de soia fierte si condimentam cu sare, piper si boia. Dupa 10 minute adaugam rosiile date pe razatoare si lasam pe foc inca 10 minute. La final adaugam un ou si verdeata tocata marunt, iar daca mai este nevoie condimentam cu sare si piper.
In continuare curatam cartofii de coaja si ii taiem feliute de aceeasi grosime. Eu prefer ceva mai subtirei pentru a pune trei straturi. Ungem un vas cu ulei si il tapetam cu pesmet, punem un strat de rondele de cartofi, un start de carne si radem cascaval, apoi iar un strat de cartofi, un strat de carne, unul de cascaval si la final cartofi. Batem cele doua ramase, adaugam smantana, o lingura de apa si un praf de sare. Turnam acest amestec peste musaca.
Dam vasul la cuptor pentru aproximativ 50 de minute (timpul indicat de mine este relativ intrucat depinde de cuptor). Musacaua este gata cand face o crusta aramie deasupra.
Se poate servi cu smantana, cu salate sau cu muraturi. Sper ca v-am provocat la aceasta incercare, este o reteta un pic mai laborioasa, insa foarte gustoasa.
Va doresc ...spor la lucru si s-aveti pofta!!!

0 Comentarii