vineri, 16 martie 2012

vALLuntar in bucatarie

  La sfarsitul lunii februarie m-am inscris in campania editurii ALL ...vALLuntar (a se citi voluntar), o campanie online care incurajeaza lectura si voluntariatul.


  Editura ofera gratuit carti bloggerilor in perioada 24.01-23.03.2012, acestia le citesc, iar in urma lecturii posteaza o recenzie. Fiecare recenzie valoreaza 15 minute de voluntariat si pentru fiecare comentariu se mai adauga inca 3 minute de lucru.
  Mi s-a parut o idee deosebita, modul in care editura All incurajeaza oamenii sa citeasca, as putea spune inedit in blogosfera din Romania. Navingand, am gasit foarte multi bloggeri care au sprijinit aceasta campanie, prezentand recenzii ale diferitelor carti. Si am zis ...de ce sa nu incerc si eu ?!
  Alegerea mea pentru aceasta campanie a fost evident o carte care are legatura cu domeniul gastronomiei, mai exact "Plante aromatice" a Andreei Rausch.


   Cartea este o adevarata enciclopedie a plantelor aromatice...nici mai mult, nici mai putin de 70 de plante. Daca la inceput gasim o scurta prezentare, in continuare fiecarei plante ii sunt dedicate cateva pagini din care aflam originea, principalele caracteristici, zona de crestere, cum se face cultivarea, recoltarea si cea mai importanta utilizarea in gastronomie, care sunt efectele terapeutice, intrebuintarile terapeutice si nu in ultimul rand atentionari.
  Pe langa plantele cunoscute (patrunjel, telina, tarhon, curry, fenicul, rozmarin, etc), am intalnit si cateva despre care nu am auzit pana acum ...cum ar fi  limba mielului, catusnica, angelica, melisa, isopul etc.
  Este uimitor cum o planta aromatica schimba total gustul unui preparat culinar, intrebuintarile unuia cosmetic sau vindeca diferite afectiuni.
   Va recomand sa cititi sau cel putin daca aveti ocazia sa rasfoiti aceasta carte, deoarece veti gasi o multime de informatii utile si interesante. 
  Multumesc editurii All pentru cartea oferita si ii felicit pentru aceasta minunata campanie online, vALLuntar.

Copyright © 2014 În bucataria Sabinei