Stiati ca floarea soarelui este o planta originara din America de Nord, adusa in Europa mai tarziu, undeva  prin secolul XVI? 
De-a lungul secolelor, oamenii au invatat sa foloseasca planta de floarea soarelui in intregime. Din flori se faceau leacuri contra malariei si a febrei. Unguentul de floarea soarelui accelera vindecarea ranilor şi a vanatailor. Din semnite se presează unul din cele mai fine uleiuri pentru gatit. Dupa presare, seminţele pot fi folosite ca hrana pentru animale, in timp ce tulpinile uscate se foloseau in trecut la incalzirea locuintelor. 

Astazi semintele de floarea soarelui sunt pretuite printre altele pentru conţinutul de vitamine A si D, precum şi vitaminele B6 şi PP, care sunt responsabile pentru buna funcţionare a celulelor nervoase, ajutand la regenerarea celulelor. Seminţele de floarea soarelui se folosesc si in industria cosmetica - amelioreaza aspectul tenului, ajuta în lupta cu acneea. Zincul apara pielea impotriva leziunilor iar vitamina B6 intinereste. 

Mie dintotdeauna mi-au placut semintele, mai ales cele crude pe care le gaseam la-nceputul verii vara la tara. Aceasta aroma am reintalnit-o cand am cumparat vlastari de floarea soarelui. In cele ce urmeaza va povestesc  despre cum am cultivat eu vlastarii. De ce m-am apucat sa-i cultiv? Pentru ca ii folosesc la salate, mai ales acum iarna, cand nu prea se gasesc legume proaspete in piata si pentru ca mi-e mai usor sa-i cultiv eu decat sa cumpar o cutie mare si sa fiu nevoita sa-i consum repede datorita termenului de expirare.

Vlastari floarea soarelui

In primul rand cumparam seminte de floarea soarelui crude si se pun la hidratat pentru cateva ore..Intr-un ghiveci sau o jardiniera punem pamant de tara (nu incercati cu pamant de flori, nu vor avea sub nicio forma gust de floarea soarelui). Punem in pamant seminte, una cate una la distanta de 1 cm pana acoperim suprafata vasului. Acoperim cu un strat de pamant si udam usor.

Vlastari floarea soarelui

Lasam ghiveciul langa fereastra, insa nu direct la soare si udam in fiecare cate putin. Dureaza aproximativ 5-6 zile pana obtinem vlastarii de floarea soarelui. Taiem cu foarfeca vlastarii, ii clatim cu apa, ii lasam la uscat si ii folosim la diferite salate.

Vlastari floarea soarelui

Pentru urmatoarea serie de vlastari curatam pamantul de radacinile vechi si reluam ...


0 Comentarii