Cat am fost mica nu prea am avut la suflet dovleacul, insa de cativa ani ...pot sa spun ca-mi place foarte mult, deh ...gusturile se mai si schimba.
Cand nu am prea mult timp la dispozitie aleg varianta copt la cuptor cu mere si portocala, iar cand dimpotriva am timp "croiesc" obisnuita placinta.
Azi insa am vrut sa-ncerc ceva nou si am ales ...fursecuri cu dovleac si nuca.

Ingrediente:
  • 280 grame faina
  • 250 grame dovleac copt
  • 120 ml ulei de porumb
  • 230 grame zahar 
  • 100-150 grame nuci
  • 1/2 plic praf de copt
  • 1 lingura scortisoara
  • 1 lingurita ghimbir
  • 1/2 lingurita praf de cuisoare
  • 2 oua
  • 1 plic esenta vanilie
  • un praf de sare
Intr-un vas mixam cele doua oua impreuna cu zaharul pana cand devine o pasta albicioasa.  Separat amestecam faina impreuna cu praful de copt, scortisoara, ghimbir, praful de cuisoare si  sare (am obtinut praful de cuisoare pisandu-le pur si simplu intr-un mojar).
Adaugam la amestecul de oua si zahar, faina, uleiul, nucile maruntite si dovleacul copt, apoi omogenizam.

Fursecuri cu dovleac

Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, formam fursecurile cu ajutorul unei lingurite, avand grija sa lasam spatiu de 4-5 cm intre acestea. Nu le faceti prea mari, deoarece exista riscul ca fusecurile sa cresca si sa se lipeasca intre ele. Dam tava la cuptor pentru 10-15 minute (sau cand devin rumene pe margini sunt gata).

Fursecuri cu dovleac

La final lasam fursecurile sa se racoresca pe un platou si le decoram dupa bunul plac. Eu am ales ciocolata neagra si ...o gasca de reni :). Fursecurile cu dovleac sunt o gustare dulce de dupa-amiaza , se potrivesc de minune cu o cana de ceai de tei acum iarna.
Atat pentru azi ...week-end fain tuturor si s-aveti pofta !!!

Fursecuri cu dovleac

0 Comentarii