miercuri, 15 octombrie 2008

PAINE NEAGRA CU TARATE

Ingrediente:

  • 1 plicutet drojdie uscata
  • rozmarin
  • 1 pahar apa calduta
  • 2 linguri ulei de masline
  • cat cuprinde - amestec de faina alba, integrala si tarate de grau (proportii in functie de preferinta, atentie insa nu exagerati cu taratele pentru ca altfel paine devine cleioasa)
  • sare

Topim drojida in cateva lingurite de apa calda si punem in mijlocul fainii, plamadim un mic aluat si lasam sa cresca cateva minute.

Adaugam condimentele (sare si rozmarin) si treptat apa, uleiul de masline si amestecul de faina, iar apoi framantam bine bine. Lasam la dospit aluatul obtinut aproximativ o ora (intre timp eu am fost la targul roadelor de toamna :))
Intoarsa acasa, am impletit painea si am dat o la cuptor pentru aproximativ o ora.


12 comments:

eu nu am gasit faina integrala in magazin, ori nu stiu eu unde sa caut.
eu am facut numai paine alba pana acum dar as face si cu tarate ca imi place.

Meli, eu am gasit la raionul de produse bio de la Mega Image Drumul Taberei ... insa incearca si la magazinele tip plafar.

Sabina arata ... super!!! Cum impletesti tu painea??? Ca eu nu am facut niciodata dar arata tareeee bine. E f sanatoasa painca asta, trebuie s-o fac!

Hai sa ti povestesc cum o impletesc.
Fac doua rulouri. Unul mai mic si altul mai mare. Pe cel mic il las fix si rotesc peste acesta de cateva ori pe cel mare. Le imbin la ambele capete si hopa ...in tavita si la caldurica. :))

Arata foarte bine!!! Eu mi-am luat cuptor de paine si m-am lenevit, lucreaza el pentru mine, dar am sa folosesc reteta ta :-)

Buna, Ginette!!! Nu te am mai auzit de ceva vreme.
Mie imi place mult painea de casa si incerc sa fac mereu ...cand imi permite timpul.

WoW! Mersi mult ! O voi face 100% ca am nevoie mare acum de fibre! PUUUP!!!

Super painica ta, Sabina! Arata minunat, trebuie sa o incerc si eu!

Multumesc, Iulia.
Incearca o si o sa te indragostesti de painea de casa ...

cineva trebuie sa fie si rau... ceva gramaje pentru ingredientele pe care le pui in paine nu ar strica.
Inca nu am apucat sa fac paine cu tarate, dar dupa cum arata poza cu painea finita pot spune atat: nu ai framantat destul si nu ai copt destul paine. Pentru a sti cat sa framanti vezi aici: http://www.bakesourdough.com/to_mix_a_perfect_dough

Stropeste painea cu apa inainte sa o bagi la cuptor (si dupa, de cateva ori vreo 10 min). Temperatura cuptorului 200-220 grade C.
Incearca aceasta reteta (super paine): http://www.wildyeastblog.com/2008/02/08/red-wine-pine-nut-fig-loaf/

Mult mai faina poza ta decat cea cu paine :)

Multumesc pentru sfaturi, draga Adrian! Stiu ca mai am multe de invatat intr-ale bucatariei !!! Orice sfat e bine venit, chiar si unul rautacios ...cum este al tau!

Share

Twitter Facebook Digg Stumbleupon Favorites More